ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و همچنین معضلات مشکل مربوط به واردات قطعات و مواد اولیه موردنیاز خودروسازان کماکان ادامه داشته و البته با خبرهایی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم به زودی تسهیلاتی برای واردات صورت خواهد گرفت که به طور کلی با مصوبه جدید منتشر شده در مورد واردات و آزاد شدن واردات شاسی خودرو به نظر می‌رسد که این موضوع در ریل حل شدن قرار گرفته است.

دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت که این روزها یکی از نهادهای مهم برای صنعت خودروسازی کشور تبدیل شده و اخبار بسیار زیادی از آن منتشر می‌شود و البته در این بین سهم شایعات بدون منبع نیز کم نیست، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که واردات 47 مورد از قبیل مواردی چون پوشاک، سنگ مس، کنستانتره مس، سنگ سرب، سنگ قلع، چرم دوباره ساخته شده، پوست‌های نرم بدلی، دستگاه تهویه مطبوع جدا از هم، باتری، قوه، شاسی موتوردار برای سواری، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون، کنتور گاز و شیر خشک صنعتی آزاد شده و ثبت سفارش‌های لازم درباره این 47 قلم قابل انجام خواهد بود که این خبر بارقه‌های امید را برای بخش‌های مختلف از جمله خودروسازی کشورمان زنده نگه داشت.

این خبر به صنعت خودروسازی کشور کمک خواهد کرد که بیشترین سود را در این بین شرکت‌های مونتاژکار خواهند برد که اقدامات بیشتری را برای واردات قطعات منفصله کرده و نسبت به مونتاژ آنها اقدام کنند که در این صورت به لیست بلندبالای خودروهای چینی عجیب و غریب افزوده خواهد شد که شنیده‌ها از ورود چند برند جدید به بازار خودروهای چینی نیز حکایت دارد.

البته نکته مبهم در زمینه واردات شاسی خودرو این است که تعرفه آنها اعلام نشده و مشخص نیست که چه تعرفه‌ای روی آنها بسته خواهد شد که قطعا آینده واردات خودروهای منفصله یا کامل را نیز مشخص خواهد نمود. همچنین باید دید که وزارت صنعت چه اقداماتی را برای جلوگیری از خودروهای خارجی کارکرده و آنها به جای خودروی نو خواهد اندیشید تا مشکلاتی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم تکرار نشود.

در واقع یک ترس بزرگ در زمینه آزادسازی واردات خودروهای خارجی و یا قطعات وارد شده به کشور وجود دارد که با توجه به تحریم‌ها و عدم همکاری خودروسازان خارجی با طرفین ایرانی باید جلوی فسادهای احتمالی را در زمینه واردات قطعات منفصله گرفت. همان‌طور که در حال حاضر شاهد دور زدن قانون واردات هستیم طبیعتا این ترس نیز وجود دارد که این تخلفات تکرار گردد.


آرا خودرو | آگهی خودرو |  خودرو |  خودرو |  خودرو کارکرده | آگهی رایگان خودرو


کارکده واردات ,قطعات ,خودروهای ,زمینه ,منفصله ,خودروسازی ,واردات قطعات ,زمینه واردات ,واردات شاسی ,وجود دارد ,قطعات منفصله ,واردات قطعات منفصله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ فــرافایل؛ مرجع خرید و فروش فایلهای قابل دانلود شاعرانه های وامق کبودْراهنگی هر چی که بخوای تیم همکلاس سمغان کُهَن قالیشویی تهران قالیشویی شربت اوغلی - قالیشویی پسران اوغلی باغ فردوس 6430090 کافه آرامش