درباره دره هفت حوض مشهد

دره هفت حوض یا پارک هفت حوض مشهد، یکی از جادبه های بکر و ناب مشهد مقدس میباشد و جای خوبی است برای تمدد اعصاب و آرامش روح و روان! چرا که وقتی قدم در این منطقه میگذارید، ناخودآگاه به خاطر سکوت عجیب و حکم فرمای منطقه و کم ترددی در آن همراه با ترانه دلپذیر پرندگان، به یک حس زیبای آرامش دست خواهید یافت!!!

با تور مشهد، هرگز این مکان طبیعی دلربا و فوق العاده را ازدست ندهید.

علت نامگذاری دره هفت حوض مشهد

 اما علت آن که این منطقه به این نام شناخته میشود، وجود هفت حوض پشت سر هم میباشد که آب زلال و شفاف از یک حوضچه به حوضچه دیگر منتقل میشود و یک چشم انداز رؤیایی و دوست داشتنی ایجاد کرده است؛ اما باید گفت بعضی از حوضچه ها به اندازه یک استخر وسعت دارند. سپس آب بعد از خروج از این هفت حوضچه اصلی به شکل یک رودخانه در مسیر خویش امتداد میابد؛ البته در مسیر آب شاهد تک حوض های بزرگ خواهیم بود؛ فاصله حوضچه از ابتدا تا انتهای مسیر بوستان هفت حوض 1690 متر میباشد و در بخش هایی از مسیر با گذرهای سنگریزه ای مواجه هستیم؛ این حوضچه ها به علت فرسایش شیمیایی باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب کوه ای بینالود شکل گرفته است و هزاران سال است تکاپوی جریان آب در این دره ها را ناظر است.


زمان مناسب برای تفریح در دره هفت حوض مشهد

بوستان هفت حوض مشهد، برای تفرج و سپری لحظات توأم با آرامش خاطر، یک مکان بی نظیر است؛ اما مسیر آن کوهستانی و صعب العبور! به شما توصیه میکنیم در زمان بین طلوع و غروب آفتاب که هنوز روشنایی روز برقرار است با تجهیزات کامل و مناسب مثل لباس و کفش به این پارک طبیعی سفر کنید.

آدرس دره هفت حوض مشهد

جنوب شرقی مشهد، هفت کیلومتری مشهد، بعد از شهرک سیدی مشهد، سه کیلومتر بعد از جاده خلج، بلوار بوستان هفت حوض، بعد از طی مسیری با اتومبیل، دو کیلومتر باقی مانده به بوستان را پیاده میروید و از هوای مطبوع و زیبای کوهستانی لذت میبرید.

با تور زمینی مشهد، بخشی از تفریح در سفر را به سپری لحظات سرشار از نغمه شیرین و گوشنواز جریان آب در کنار آوای لطیف پرندگان در بوستان طبیعی هفت حوض اختصاص دهید.

         


درباره مشهد مشهد ,مشهد، ,حوضچه ,بوستان ,مسیر ,منطقه ,سپری لحظات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رزرو ارزان ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی وبلاگ رسمی خلیل ابراهیمی King4ever2016 مینا جونی هیئت سنج ودمام زنان حضرت رقیه(س)خمینی شهر نرم افزارهاي نابینایان و ترفندهای رایانه تخفیف