فلسفه موزه نان در برخی کشورهای دنیا

تاریخچه تأسیس اولین موزه نان به کشور آلمان برمیگردد؛ آلمان با توجه به فرهنگ غنی خود در مصرف نان در جیره غذایی مردم جامعه خود، موزه فرهنگ نان را در سال 1955 بنا کردند؛ بعد از آلمان هم برخی دیگر از کشورهای دنیا از جمله، روسیه، برزیل، فرانسه، لیتوانی و. به تأسیس موزه نان در کشور خود پرداختند. این اقدامات جهت استقرار مصرف نان و گندم به عنوان یک ماده مغذی کامل و سودمند در فرهنگ نسل جوان جامعه، میتواند آثار مثبت و مفیدی به دنبال داشته باشد.

با سایت نوید24، موزه نان مشهد را در لیست برنامه های تفریحی خود در مشهد قرار دهید.

معرفی موزه نان مشهد، یک موزه زیبا با حس و حال سنتی

موزه نان مشهد، اولین موزه نان در ایران و خاورمیانه میباشد که با تکیه بر قدمت فرهنگی و تاریخی ایران زمین در زمینه نحوه تغذیه و نان های مورد استفاده مردم آریایی و به منظور ترویج و پایبندی به سنت های کشور احداث شده است؛ احداث کننده این موزه شرکت نان صنعتی گندم دشت مشهد میباشد که با هدف تبلیغات این کار را بر عهده گرفته است؛ این موزه زیبای نوستالوژیک که در آبان سال 1390 افتتاح شد به یکی از زیباترین اماکن تفریحی و گردشگری نگین زرفام شمال شرق ایران، مشهد مقدس، تبدیل شده است و همواره با استقبال گردشگران زیادی برای بازدید از این موزه رو به روست. 


با تور مشهد، پاره ای از اوقات سفر خود را به گردش در این موزه زیبای دلپذیر و آنتیک اختصاص دهید.

موزه نان مشهد از چه بخش هایی تشکیل یافته است؟؟؟

پیش از ذکر هر چیز، باید بگوییم طرح موزه رمانتیک نان مشهد الهام گرفته از شاهکارهای سنتی معماری ایرانی با حک همه تمام رسمی بندی ها، گره چینی ها و. میباشد؛ در ساخت این موزه مصالح معماری سنتی اصیل اعم از آجرهای ایرانی، کاهگل، چوب و گچ به کار گرفته شده است و به طور کلی، فضا یک فضای صمیمی و باصفای ایرانیست!!!

حضور در این موزه یادآور زندگی مردمان پیشین تاریخ و هویت ناب آریاییست و میتواند روح شما را به قرن ها پیش بکشاند! 

با ورود به این موزه با 4 فضای جداگانه رو به رو خواهید شد؛ یکی ورودی موزه میباشد؛ سپس وارد بخش خاک یا غرفه کشاورزی میشوید که در این محوطه با مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت محصول که گندم میباشد آشنا میشوید؛ همچنین تلاش های روزافزون کشاورزان از جمله بذرافشانی، خرمن کوبی، گندم چینی و چک زدن مقابل چشمان شما نمایش داده خواهد شد.

در بخش بعدی شما وارد غرفه آب میشوید که در این جا ابتدایی ترین ابزار تبدیل گندم به آرد قرار دارد که میتوانیم به دستاس، آسیاب (آسیاب آبی) و آسباد (آسیاب بادی) که اشاره کنیم.

در غرفه آتش انواع تنورهای پخت نان را مشاهده خواهید کرد مثل تنور سنگی، سفالی، مال، عشایری، حیاطی یا ایستاده و ساج.

ما در بخش رقص افر یا آفر شما یک رقص سنتی را میبینید که به مناطق جنوب خراسان، گناباد، تایباد و خواف مربوط میشود و پیشینه آن به زمان اشکانیان برمیگردد؛ این نوع رقص منطبق بر باورهای زراعی مردم منطقه میباشد و 18 حرکت اصلی نمادین و 8 حرکت جنبی شامل بدرافشانی، نگهبانی مزرعه، دعای باران، درو و خرمن کوبی کردن تا پخت نان و در نهایت دعا و نیایش شکرگذاری به درگاه خداوند و شادی و پایکوبی برای برداشت محصول میشود.

موزه نان مشهد به کدام نشانی واقع شده است؟

مشهد، کیلومتر 17 بزرگراه آسیایی، پس از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی، کارخانه گندم دست مشهد


درباره مشهد موزه ,مشهد ,گندم ,میباشد ,سنتی ,مشهد، ,برداشت محصول ,موزه زیبای ,اولین موزه ,کشورهای دنیا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جدید ترین اشعار عاشقانه نسرین بهجتی powera1 پایگاه تحلیلی خبری ایران و جهان فلزیاب کرمانشاه بطری پت آی فونت دانلود فیلم و موزیک و نرم افزار ارزیابی