در بهشت مشهد زرین فام، طرقبه، چه جریان دارد؟؟؟

ییلاقات طرقبه مشهد، به سان بهشتی رؤیایی و خیال انگیز میباشد که در فاصله ای نه چندان دور از شهر مشهد واقع شده است؛ کیست که امروزه طرقبه را نشناسد یا وصف دل انگیز آن را نشنیده باشد!!!!! طرقبه، مأوای آرامش و خوشبختی و زیبایی هاست؛ طرقبه، ملکه سبز و دلپذیر و باخرامان مشهد تاریخی و باستانی است. طرقبه حکایت اوج حلاوت و دلبری کائنات را بازگو میکند.

اما جدا از وصف شیرین این منظقه کوهستانی و دلربا، بیایید این مکان گردشگری طبیعی را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد فوق العاده برایتان داریم که حتماً با تور مشهد طرقبه را در لیست تفریحات خود در مشهد قرار دهید و اصلاً آن را فراموش نکنید.


معرفی پیشینه تاریخی طرقبه مشهد

ییلاقات طرقبه مشهد که در قرون گذشته اسلامی یکی از آبادی های سرسبز و اصیل دشت توس به شمار می آمد و به عنوان ترغبد شناخته میشد، مسیری مال رو از مشهد به سمت نیشابور بوده است؛ ترغبد در لغت به معنای آبادی بزرگ میباشد.

موقعیت جغرافیایی شهر بی نظیر طرقبه مشهد

طرقبه از نظر موقعیت جغرافیایی و مکانی در 15 کیلومتری جنوب غرب کلان شهر مشهد قرار گرفته است در مسیر جاده جاغرق واقع شده است. همچنین از سمت غرب به دامنه کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم ختم میشود.

آب و هوای لطیف و روح نواز طرقبه مشهد

شهر بی نظیر طرقبه در امتداد دره ای سبز و بسیار باصفا جا گرفته است و به طور کلی از آب و هوای سرد و خشک و آب و هوایی خنک و مطبوع در تابستان برخوردار است؛ تابستان های طرقبه برای سپری چند ساعت تفریح و استراحت در آغوش نسیم مطبوع و هوای نوازشگر آن یک فضای بسیار رمانتیک و آرامبخش برایتان فراهم میکند.

طبیعت بکر و بی همتای طرقبه مشهد واقعاً چیست؟!

هرچه از شهر افسانه ای و بی مانند طرقبه مشهد بگوییم، تا با چشم خود نبینید، نمیتوانید باور کنید! طبیعت طرقبه، تصویری کاملاً بی مثل و مانند را دربرمیگیرد؛ نظیر آن را در سایر اماکن، حتی شمال ایران، نمیتوانید بیابید! در ابتدا باید گفت به علت رطوبت و بارندگی فراوان در این منطقه، باعث شده تا چشمه ها و رودخانه های پرآب و پررونق و زلالی در آن جاری شوند؛ همچنین در طرقبه، شما میتوانید باغ های متنوع با درختان سر به فلک کشیده سیب و گیلاس را مشاهده کنید و از طراوت آن لذت ببرید.

مختصری درباره امکانات تفریحی و دیدنی طرقبه مشهد

یکی از پارک های زیبای طرقبه مشهد، پارک پونه میباشد که از نظر گردشگری فوق العاده مساعد و پرطرفدار است؛ همچنین گاه های صنایع دستی طرقبه یکی دیگر از مزایای منطقه میباشد و شما در این مکان ها میتوانید از صنایع سنتی چوبی طرقبه مثل سبدبافی، لوخ بافی (سبد حصیری)، گلدوزی و قالی بافی دیدن نمایید یا به عنوان سوغات اری کنید. به عنوان یادآوری بگوییم قالی گلباقیان طرقبه مشهد خیلی مشهور و محبوب میباشد.

از سایر امکانات هم میتوانیم به دوایر پست و مخابرات، مراکز تجاری معتبر و رستوران های لوکس و لاکچری در سطح منطقه اشاره کنیم؛ اگر به رستوران های طرقبه رفتید، پیشنهاد میکنیم حتماً از غذاهای لذیذ محلی طرقبه مثل شیشلیک، قورمه، دیزی و فسنجان میل نمایید.

با سایت نوید24، حتماً ییلاقات رؤیایی طرقبه را سرلوحه برنامه های دیدنی خود قرار دهید.    


درباره مشهد طرقبه ,مشهد ,طرقبه، ,میباشد ,ییلاقات ,است؛ ,طرقبه مشهد ,مشهد ییلاقات ,موقعیت جغرافیایی ,نظیر طرقبه ,قرار دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش عمده شانه ضد شپش لیندانیت ترجمه انگلیسی به فارسی شهریار هر روز با یک کلمه انگلیسی فروشگاه سایت بلاگ بیست مدیا موزیک | دانلود آهنگ جدید denniskdac20 teren ج مثل جوانی