آرامگاه شیخ بهایی، یکی از اماکن تاریخی فرهنگی شهر زرفام مشهد

مقبره این دانشمند فقید و نامدار، شیخ بهایی، یکی از جاهای گردشگری مشهد محسوب میشود؛ مزار سنگی او با پوششی شیشه ای و شفاف در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) واقع شده است. تور مشهد فرصت بسیار مناسبی برای دیدن این بنای تاریخی و آشنایی با یکی از اسطوره های علم و ادب کشور خواهد بود. رواق آرامگاه شیخ بهایی در گذشته محل تدریس او بوده است که حالا پیکر ایشان در بستر آن آرمیده است؛ در فضای آرامگاه ایشان با آیینه کاری سنتی و هنری زیبا و کتیبه های پر زرق و برقی رو به رو خواهید شد که به روشنی تاریخ زادروز و وفات او را به نمایش میگذارد.


معرفی شیخ بهایی، یکی از یگانه مردان روزگار صفویه در ایران زمین

شیخ بهاالدین محمد بن حسین عاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از عارفان نامی ایران زمین هست که نام او بارها به گوش ما خورده است؛ حتماً ممکن است تا حدودی با اختراعات علمی مهندسی این دانشمند بزرگوار و حتی مهارت ایشان در زمینه نجوم و اخترشناسی آشنا باشید؛ به طوری که سال 2009 در جهان به نام سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری شد.

علاوه بر این سخنان، این عالم بزرگوار غزلیات، رباعیات و مثنوی هایی ارائه دادند که نام مثنوی های ایشان عبارت اند از: نان و حلوا، شیر و شکر؛ همچنین برای بیان فضل و کمالات بیشتر این پیر دانا میتوانیم به برخی آثار علمی او مثل جامع عباسی، کشکول، بحر الحساب اشاره کنیم و البته این نکته ناگفته نماند که بسیاری از مشاهیر علم و ادب همچون مانند ملاصدرای شیرازی در دامن ایشان پروریدند. شیخ بهایی در دوران صفویه سمت وزارت شاه عباس صفوی را داشت و در ت و فرهنگ ایران زمین نقش مهم و مؤثری ایفا کرد.  

نشانی آرامگاه شیخ بهایی

مشهد، حرم مطهر رضوی، بعد از رواق وسیع امام خمینی

با همراهی سایت نوید24، میتوانید به یاد ماندنی ترین سفر را به شهر زیبای مشهد توأم با دیدن امکان تاریخی و باستانی آن داشته باشید.


درباره مشهد بهایی ,ایشان ,آرامگاه ,مشهد ,زمین ,بهایی، ,ایران زمین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

افق چت | چت افق |چتروم افق گیم کستل-هاستینگ حرفه ای گل سنگ تضمین موفقیت شرکت فرادید‌|نمایندگی دوربین مدار بسته وتجهیزات امنیتی پرسش مهر ترنج